1 av 2
1
Båtparkering
Postet: 15 Oktober 2006 07:52 PM   [ ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  67
Innmeldt  2005-09-23

Det er greit nok at folk må få ha båtene sine på land om vinteren, men var det virkelig helt nødvendig å plassere disse tre kjempene midt oppå stien fra brygga til Risøya? Det er da plenty av plass på begge sider—men nei, rett oppå stien skal det være, slik at vi som bor på Risøya nå må krangle oss frem mellom disse kjempene og håpe at de ikke faller i hodene på oss.

Hmmm

Signatur 

--
Bjørn Lynne
http://www.lynnemusic.com

Postet: 15 Oktober 2006 08:40 PM   [ ]   [ # 1 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  18
Innmeldt  2005-09-23

...er det egentlig en sti der? Og hvis det er det så er det jo kjempeteit.. altså jeg mener, hvis det er en sti som skal være der da, og ikke bare noe som har blitt sånn?

Men du MÅ sikkert ikke gå der heller, gangstien ved Risøyveien er vel fremdeles der? Er riktignok sikkert et par måneder siden jeg var den veien..

Signatur 

BryggeBaronen

“Quemadmodum inter tortores habitare nolim, sic ne inter popinas quidem”

Postet: 15 Oktober 2006 11:37 PM   [ ]   [ # 2 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  71
Innmeldt  2005-09-23

0

Postet: 16 Oktober 2006 08:42 AM   [ ]   [ # 3 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  28
Innmeldt  2006-08-14

Enig med briggen der… Var vel en sti der før, samt en parkeringsplass.. om den ikke blir brukt (som en vanlig vei hadde blitt), og står fast i gress og busker, så skjønner jeg jo at man bruker plassen til vinteropplag.

Hadde heller spandert på meg et par skritt og gått rundt det hele, jeg smile

Signatur 

Hans’N smile

- If something’s hard to do, then it’s not worth doing.

Postet: 16 Oktober 2006 08:52 AM   [ ]   [ # 4 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  67
Innmeldt  2005-09-23
briggen - 15 Oktober 2006 11:37 PM

Skjønner ikke hva problemet er, jeg syns det her konstrueres et problem som ikke eksisterer !

Problemet eksisterer nok kanskje ikke for deg, Svenn, som ikke bruker stien. Kanskje problemet hadde eksistert i større grad hvis det var din vei inn til byen som hadde blitt blokkert slik..

Denne stien er den daglige veien hjemmefra og inn til Stavern for mange som bor på Risøya. Hadde det vært trangt om plassen så kunne man jo forstått denne blokkeringen, men saken er at det er massevis av ledig båtplass på begge sider, både til høyre og til venstre er det haugevis av plass—derfor er det litt rart at de valgte å sette disse båtene midt oppå stien.

Men hvis dere ikke synes det er et problem, da er det vel ikke det.

Signatur 

--
Bjørn Lynne

Postet: 16 Oktober 2006 09:29 AM   [ ]   [ # 5 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  28
Innmeldt  2006-08-14

Jeg trodde den stien ble “ute av drift” så fort det kom parkeringsplass og store steinblokker der jeg.. har hendt jeg har tatt meg ei runde rundt bryggene og har brukt den stien, men det er nå ganske lenge siden…

Om det faktisk er sånn at den blir brukt, kanskje det er verdt et forsøk og kontakte eierene av “skutene”?, spørre pent om det er mulig og flytte litt lenger frem/til siden som Bjørn sier.

Signatur 

Hans’N smile

- If something’s hard to do, then it’s not worth doing.

Postet: 16 Oktober 2006 02:38 PM   [ ]   [ # 6 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  71
Innmeldt  2005-09-23

0

Postet: 16 Oktober 2006 09:44 PM   [ ]   [ # 7 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  15
Innmeldt  2005-10-30

Jeg bruker også denne veien hver gang jeg går/sykler til Stavern. Har stussa veldig på plasseringa av den båten som er plassert midt oppå stien. Det er også en mast som ligger i stativet som er som en slags bom. Jeg holdt på å sykle rett på denne i tussemørket her om kvelden.
Det er vel slik at de som “sperrer” denne stien ikke gjør det med vilje. Det er forhåpentligvis uvitenhet. Håper det blir tatt hensyn til dette ved neste båtopptak.

Postet: 18 Oktober 2006 08:36 AM   [ ]   [ # 8 ]
Administrator
RankRankRank
Innlegg totalt  96
Innmeldt  2004-11-18

Det har sikkert sin årsak, og selvom det er ledige plasser på begge sider av disse båtene, skal nok disse plassene også fylles med båter som tas opp i løpet av høsten. Men det er sikkert mulig å henvende seg til Stavern Båtforening for å få avklart dette. Kanskje er de ikke klar over at denne stien benyttes i så stor grad? Hadde de visst det, ville de kanskje ikke sperret stien?

Det gjelder å forstå andre, før du selv blir forstått!

Signatur 

Cathrine wink

Postet: 18 Oktober 2006 06:28 PM   [ ]   [ # 9 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  71
Innmeldt  2005-09-23

0

Postet: 20 Oktober 2006 09:13 PM   [ ]   [ # 10 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  15
Innmeldt  2005-10-30

Navneforslag til båten i midten er sef Stian.....

Postet: 24 Oktober 2006 04:39 PM   [ ]   [ # 11 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  51
Innmeldt  2006-03-28

1:  Her er det absolutt en gangvei / sti som brukes av mange!

2:  De som stiller spørsmål ved det, har tydeligvis aldri gått der.  I hvertfall ikke de siste årene.

3:  Den båten som står parkert midt i gangveien burde flyttes.  Hvordan får gitt eieren beskjed om at han har parkert båten sin midt i gangveien, og at han må flytte den?  Hvem har oversikt?  Båtforeningen?

4:  Det delegeres herved til Båtforeningen å få denne båten flyttet. (De 2 andre som ikke står i gangveien kan godt få stå)

Signatur 

Risøen

Postet: 24 Oktober 2006 05:14 PM   [ ]   [ # 12 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  18
Innmeldt  2005-09-23
Risøen - 24 Oktober 2006 04:39 PM

1:  Her er det absolutt en gangvei / sti som brukes av mange!

2:  De som stiller spørsmål ved det, har tydeligvis aldri gått der.  I hvertfall ikke de siste årene.

3:  Den båten som står parkert midt i gangveien burde flyttes.  Hvordan får gitt eieren beskjed om at han har parkert båten sin midt i gangveien, og at han må flytte den?  Hvem har oversikt?  Båtforeningen?

4:  Det delegeres herved til Båtforeningen å få denne båten flyttet. (De 2 andre som ikke står i gangveien kan godt få stå)

1. Den brukes av mange? Men er den offentlig, er det en opparbeidet, og er den lov å bruke? Larvik kommunes kartsider sier at veien er en del av Steinrevet, og at det er en vei med status k (kommunal?). (se bildet). Den går over en festetomt, hvem eier den? Og er det greit for eierne at folk går der? Kan det hende at ikke folk automatisk verken kan kreve å bruke den eller få ting flytta når de står i veien?

2. De som stiller spørsmålstegn ved det, er nok de som aldri har sett på denne stumpen som noe spesielt å bråke over, som nok ikke har regna med dette som en veg, og som ikke ser på det som noe opparbeida. Kanskje de har rett? Kanskje det er en brukssti som bare har blitt liggende? Kanskje eieren egentlig vil stenge den, eller la båtforeningen sette båter der istedet?

3. Hvordan man får gitt eieren beskjed? Hallo? Jeg trur ikke noen uten fullstendig oversikt skal gi noen som helst noen som helst beskjed. Ikke fullt så bombastisk, takk. En henvendelse til båtforeningen er nok på sin plass, og så KAN det jo hende båten står der i sin fulle rett.. og det KAN hende båtforeningen har gått ut over sine bredder. Og det KAN hende du har dette helt på det rene men det virker ikke 100% sånn. Det har ikke jeg heller, men jeg er ikke fullt så kontant..

4. Det delegeres herved? Fra… hvem?

Og… litt lenger mot nord ligger jo gang- og sykkelveien, da..

Signatur 

BryggeBaronen

“Quemadmodum inter tortores habitare nolim, sic ne inter popinas quidem”

Postet: 25 Oktober 2006 07:08 AM   [ ]   [ # 13 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  71
Innmeldt  2005-09-23

0

Postet: 25 Oktober 2006 10:36 AM   [ ]   [ # 14 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  67
Innmeldt  2005-09-23

Hmmm… Nå var det jo ikke min mening å “hause opp” noe som helst her da. Jeg ville bare nevne at dette kanskje ikke var den aller lureste båtplasseringen. Så det gjorde jeg—etter min mening—på en ganske fredelig måte.

Krig i verden blir det nok mer av folk som bruker mye utropstegn i sine uttrykk.

Det hjelper heller ikke på saken, Svenn, og vasse inn og utrope at det “er ikke et problem” bare fordi det ikke er et problem for DEG.

Signatur 

--
Bjørn Lynne

Postet: 25 Oktober 2006 11:25 AM   [ ]   [ # 15 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  71
Innmeldt  2005-09-23

0

1 av 2
1