1 av 2
1
Omstillingsmidler
Postet: 15 November 2006 10:05 AM   [ ]
Administrator
RankRankRank
Innlegg totalt  96
Innmeldt  2004-11-18

Hva mener du omstillingsmidlene bør brukes på?

Signatur 

Cathrine wink

Postet: 15 November 2006 05:50 PM   [ ]   [ # 1 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  51
Innmeldt  2006-03-28

Gatelys mellom Stavern og Larvik, lage strand igjen av Nordstranda, la gatelysene lyse hver kveld / natt, reparere gatelys som er ødelagt, lage Risøykanal, rydde opp i søplehaugen som forurenser vannet i båthavnen, - og… Ooops, har jeg brukt opp alle pengene nå?  Hvor mye var det egentlig? smile

Signatur 

Risøen

Postet: 16 November 2006 08:14 AM   [ ]   [ # 2 ]
Administrator
Rank
Innlegg totalt  26
Innmeldt  2004-02-19

Temaet blei også diskutert i denne tråden: Fordeling av 1,5 millioner kroner, et par forslag kom inn den gangen.

Signatur 

-= http://folk.uio.no/tomkri/=-

Postet: 16 November 2006 09:07 AM   [ ]   [ # 3 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  71
Innmeldt  2005-09-23

0

Postet: 16 November 2006 10:14 AM   [ ]   [ # 4 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  62
Innmeldt  2006-03-31

Det er mye vi kunne brukt penger på her i byen - det er fritt valg på øverste hylle…

Jeg var en av de få “menige” som var på møtet i bystyresalen. Det kom tydelig fram at disse pengene skal gå til direkte eller indirekte tiltak som bidrar til å øke sysselsettingen i Stavernsdistriktet.

Jeg har tenkt litt etter møtet, og jeg har tro på at det er lurt å satse på de forutsetningene og den kompetansen som vi allerede har i området. Da tenker jeg i første rekke på turisme og kunst. Vi har forutsetninger for å etablere turistrettede tiltak utover det som skjer i løpet av noen korte sommeruker. Tenk for en opplevelse det ville være for en urban belgier å overnatte på Svenner sent i november måned…

Et annet forslag som har vært lansert, var etablering av ulike kompetansesentra. Hva med Fredriksværn Kunstakademi? Videre kunne et kompetansesenter innen reiseliv holdt hus i Stavern. Disse kunne samarbeide med næringslivs- og reiselivsaktører i Stavern om ulike prosjekter (Da kunne vi kanskje klart å fortrenge juggel-bodene ut av sentrumsgatene.)

Det er fortsatt ikke for sent å melde sine ideer til prosjektlederen. Har du en god ide, så er det bare å hive seg rundt. Hvis du ikke melder deg på, blir du heller ikke hørt.

Ellers vil jeg benytte anledningen til å gi Ressursgruppa et klapp på skulderen for vel utført arbeid så langt. Flott at noen tar ansvar for dette - ellers kunne vi risikert at politikerne lekte butikk med pengene våre, og kanskje vedtok noe som ingen ønsket. (Det siste må forøvrig ikke tolkes som politikerforakt...)

Signatur 

St.einar

Postet: 16 November 2006 01:00 PM   [ ]   [ # 5 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  71
Innmeldt  2005-09-23

0

Postet: 17 November 2006 12:22 AM   [ ]   [ # 6 ]
Jr. Member
RankRank
Innlegg totalt  46
Innmeldt  2005-09-25

Ser det er mange forslag - burde det ikke brukes KR på og få sjøfronten på Kronprinstomta like fin helt bort til Sjhøler eiendom? Pent er det ikke fra sjøen. hvor mange KR har ikke kommunen lagt ned der pr i dag? Bare et av mange forslag.

Postet: 17 November 2006 08:45 AM   [ ]   [ # 7 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  28
Innmeldt  2006-08-14

Som ungdom her i Stavern, hopper jeg ikke i taket av tilbud vi har her… Alt for mye penger blir brukt på andre ting som ikke har noe med oss ungdom og gjøre. Når var sist det var et ungdomstilbud her i Stavern?

Om det er noen penger i bildet, så er det alltid noen som kommer med forslag om “få frem ditt” og “datt” og eiendom. Hva med oss yngre?
Flott forslag briggen.. Trenger fler som deg, som kan støtte opp noe for oss unge.

Dere lurer på hvorfor så mange unge flytter fra Stavern når dem fyller 18? - Svaret er at det skjer for lite for oss.

Signatur 

Hans’N smile

- If something’s hard to do, then it’s not worth doing.

Postet: 18 November 2006 09:03 AM   [ ]   [ # 8 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  62
Innmeldt  2006-03-31

Enig i at det er mye som man kunne brukt penger på i Stavern. Men i denne sammenhengen er det snakk om sysselsettingstiltak - arbeidsplasser i Stavern.

Det kan aldri bli snakk om å bruke disse midlene hverken til forskjønning eller andre samfunnsnyttige tiltak. Noen som har noen innspill?  smile

Signatur 

St.einar

Postet: 19 November 2006 02:07 PM   [ ]   [ # 9 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  71
Innmeldt  2005-09-23

0

Postet: 19 November 2006 05:45 PM   [ ]   [ # 10 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  62
Innmeldt  2006-03-31

Gode ideer! Send de inn til prosjektkoordinatoren (eller hva det nå var) i Larvik kommune. Epostadressen hans står i artikkelen om møtet. Det ligger ingen forpliktelse i å sende inn forslag, men det kan være en inspirasjon for andre.

Neste skritt - så vidt jeg husker - blir at politikerne lager en prioritert liste. Hvis man får en god ide etter å ha sett listen, så er det bare å søke… Lykke til!  grin

Signatur 

St.einar

Postet: 20 November 2006 09:23 AM   [ ]   [ # 11 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  28
Innmeldt  2006-08-14

Norge er jo et U-Land når det gjelder internet, data og IKT. Internet priser går til himmels, alt for dårlige hastigheter, og enda mer som jeg ikke skal gidde og skrive opp her. Fortsatt så er det ikke alle som har tilgang til data, internet og andre IKT midler. En nettcafè med mulighet for utskrift og andre tjenester for både unge og eldre tror jeg ikke hadde vært noen dårlig idè.

Stavern trenger noe slikt om sommeren, med tanke på alle turistene. Mange turister kunne tenke seg og lest litt epost, lese aviser og få seg en kopp kaffe. Dette er jo selvfølgelig noe som man kan få nytte av også om vinteren.

Eventuelt kombinere noe slikt med video og foto tror jeg hadde blitt en god tjeneste for mange som er på besøk i Stavern, også for alle som bor her.

Men for all del, er det mange muligheter og se på. Får håpe det blir brukt noe på Ungdom, iallefall.

Signatur 

Hans’N smile

- If something’s hard to do, then it’s not worth doing.

Postet: 20 November 2006 10:41 AM   [ ]   [ # 12 ]
Administrator
RankRankRank
Innlegg totalt  96
Innmeldt  2004-11-18

Mange gode innspill her. Men nå er det jo sånn at 1, 5 millioner er faktisk ikke SÅ mye penger når det er snakk om å skape arbeidsplasser. Jeg mener det er viktig at alle midlene blir brukt på en ting framfor å splitte det opp, 20 000 her og 20 000 der…

Og arbeidsplasser trengs, særlig for å lokke unge tilbake til / beholde unge i Stavern. Jeg kjenner ikke mange unge som bor og jobber i Stavern eller Larvik. Vi må pendle, enten til Tønsberg, Sandefjord, Porsgrunn, Skien eller Oslo…

Signatur 

Cathrine wink

Postet: 20 November 2006 06:27 PM   [ ]   [ # 13 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  62
Innmeldt  2006-03-31

Alt i ett tiltak? Nnnjaaaaaa… Vet ikke helt det… Selvfølgelig kan jo halvannen mill være med på å gi et stort prosjekt en solid flying start. Allikevel skal ikke de små tiltakene undervurderes. For en som er vanlig lønnslave i utgangspunktet uten den store startkapitalen, kan femti tusen i tilskudd utgjøre forskjellen på å starte eller ikke starte opp noe nytt… Men der har’u meg… smile

Signatur 

St.einar

Postet: 20 November 2006 06:33 PM   [ ]   [ # 14 ]
Member
RankRankRank
Innlegg totalt  62
Innmeldt  2006-03-31

En liten ting til…

Med utgangspunkt i en tidligere post med forslag, tillot jeg meg å oversende noen forslag til Prosjekt-mannen i kommunen. Og jaggu fikk jeg svar - det blir til og med tatt med videre. (Uten garanti om at det blir prioritert).

Igjen min oppfordring til andre: La kommunen få dine innspill/forslag. Du blir hørt.

Signatur 

St.einar

Postet: 21 November 2006 10:53 AM   [ ]   [ # 15 ]
Administrator
RankRankRank
Innlegg totalt  96
Innmeldt  2004-11-18

Noen av midlene kan selvsagt fordeles til en viss grad. Men det bør jo være en sum som monner noe, mener nå jeg.

Maritim barnehage og leirskole er noe Stavern trenger. Jeg kjenner flere kvalifiserte til å gå i gang med et slikt opplegg. Det er en flott måte å videreføre kystkulturen på.

Signatur 

Cathrine wink

1 av 2
1

‹‹ En tur på byen?      Imorgen er høsten over ››