Tamuyataka Milele
Postet: 09 August 2007 01:28 PM   [ ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  12
Innmeldt  2005-09-23

For mange år siden hadde kaptein Danielsen med seg hjem fra utlandet en stor seilbåt/kano med utrigger. Nesten sikker på at den het Tamuyataka Milele. Den var mørkeblå og lå ankret opp ute på vannet. Noen som aner noe om skjebnen til denne båten? Om den eksisterer enda?

Postet: 23 August 2007 11:40 AM   [ ]   [ # 1 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  2
Innmeldt  2007-08-23

Jeg husker godt kanobåten, men husker ikke hva som skjedde med den. Navnet rimer godt, uten at jeg skal stå inne for stavemåten. Det naturlige er vel å ta kontakt med kaptein Danielsen på Larviksveien, så får du sikkert vite mer.

Postet: 23 August 2007 12:43 PM   [ ]   [ # 2 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  12
Innmeldt  2005-09-23

Takker for respons utflytter. Artig at flere husker den. Er når sant skal sies utflytter selv, og visste ikke at Danielsen bor på Larviksveien enda.  Ang farge så kan den også ha vært sort. Takk igjen.

Postet: 23 August 2007 12:58 PM   [ ]   [ # 3 ]
Newbie
Rank
Innlegg totalt  2
Innmeldt  2007-08-23

Jeg tror den var sort, men husker ikke helt. Fritt fra hukommelsen mener jeg videre å huske at båten ble bragt til Norge på begynnelsen av 70-tallet, og tar jeg ikke feil var den en gave fra Jan Danielsen til hans sønn Hans Petter Danielsen som nylig døde. Men jeg kan ta feil, hukommelse er noe rare greier. Uansett var den vel ikke mye i bruk, og jeg har vel en mistanke om at forfallet tok et alvorlig tak i den etterhvert.