Hei Bounce eller hvem som gjemmer seg bak navnet?
Jeg hadde ikke nevnt ”attesten”, hvis jeg ikke hadde håpet på et svar og på muligheten til å slippe ut litt til.
Du har ett poeng: Komplekset hadde et islett av en skattesak tilbake fra 1989, hvor kommunen i 1998 endelig skrev under på en erklæring om at de hadde bedratt meg i 1994 og ønsket å rette opp skaden og følgeskadene, hvilket de enda ikke har gjort etter en lang rekke utrolige krumspring! Som du kan lese mer om etter hvert! Dessuten, er det etter 2001 ikke lenger en Skattesak men en kommunal erstatningssak. Jeg er forlikt med Skattefogden, men vær oppmerksom på at Skatteoppkrever Jon Mathiesen i Larvik har to hatter (minst). Uansett så er Rådmannen hans ansvarlige sjef og må rette opp de ”feilene” han gjør! Og enda verre blir det, kan hende, fordi Mathiesen allerede har innrømmet at det hele har vært et SPILL! Når man har god samvittighet er derfor åpenhet og blanke sverd å foretrekke!
Jo da, jeg trengte en slik attest i november 1989 etter at kampen om Tanum Gård var i gang for fullt (jeg sto bare i veien). Byens Il Consigliere Knut Leinæs og ”Bakmannen” forsøkte å ”rydde meg av veien”, med løgn og råtne knep i vitners nærvær. På eget initiativ skaffet vi oss derfor umiddelbart en slik attest og fikk satt Leinæs på plass og fikk stoppet i alle fall det ryktet, etter å ha plassert det på hans lange merittliste!
Men så lenge du ikke eier noe som Gjengen har lyst på, eller er av typen som villig lar deg overkjøre uten å ta igjen, så kan du ta det helt med ro. Det er først når forholdet er det motsatte at jeg vil anbefale deg å få ”en time” for sikkerhets skyld.
Jeg er overhodet ikke bitter, men urokkelig prinsippfast og frittalende. Hva er galt med engasjement? Eller hva er poenget med å liste seg langs fotlistene hele livet og ikke verken sette seg inn i eller å mene noe som helst, bortsett fra ytringer uten innsikt? Gjør heller din borgerplikt og bli med på korrupsjonsjakten og gjør Larvik til en renere by! Avsløringene er underveis og for å sitere Statsminister Abraham Berge: ”Regningen ligger på Bordet”. For en prakteiendom – mange millioner – følgeskader – tort og svie – m.m. For en stor familie! Jeg forventer at Kommunestyret i den videre utvikling unisont avsynger:
Wer soll das betzalen – Wer hat das bestellt – Wer hat so viel Pinke Pinke – Wer hat so viel Geld!
Knut